2016. aug 13.

A hatékony lakáshirdetés 4 trükkje

írta: Rákóczi Piroska, a blogger a bloggerekért
A hatékony lakáshirdetés 4 trükkje

Saját magad szeretnéd eladni a lakásodat? Rákerestél az „ingyenes lakáshirdetés” szavakra? Jól tetted? Nem! Miért?kilatas.jpg

1. Gondolkozz a vevő fejével!

A lakáshirdetés feladásának első lépése, hogy megnézzük, mi történik akkor, ha valaki majd keresi a mi lakásunkat. A vevő fejével gondolkozva írjuk be a keresőbe azokat a szavakat, amelyeket ő ír majd be és ehhez alkalmazkodva készítsük el hirdetésünket!

A példa kedvéért azt írtam a keresőbe, hogy „lakás Zuglóban”. Amint a fotókból látszik, erre első helyen jön a Jófogás hirdetése, de a keresőben az első oldalon 2 másik hirdetési portál kínálata is látszik. (Hogy jól lásd, kattints a képre!) Mi következik ebből?

lakas_zugloban_rakereses_kepernyokep_f.jpg

lakas_zugloban_rakereses_kepernyokep_l_1.jpg

 

2. Ott hirdess, ahol keresik a hirdetésed!

A Jófogás vagy az Ingatlanbazár biztos, hogy a zuglói lakásokat jól hirdeti, mert a Google keresőjében az első oldalon jön ki találatban. Igen ám, de mind a két porálon rengetget zuglói lakást hirdetnek. Hogyan tudod elérni, hogy a potenciális vevő éppen a tiédre akadjon rá? Nagyon egyszerű. A hirdetésed szövegébe is vedd be azokat a szavakat, amelyeket a hirdetéseket kereső beír a Google keresőjébe vagyis, hogy „lakás Zuglóban”.

3. Mielőtt megírnád a hirdetést, gondold végig, hogy mit is szeretnél!

Nyilván mindenki előbb gondolkozik, aztán ír meg egy hirdetést. De min gondolkozzunk? Egyszer az egyik kolléganőm el akarta adni a 13. kerületi 78 négyzetméteres lakását. Tanácstalan volt, hogy mit írjon a hirdetésben. Két ötlete volt és megkérdezte tőlem, hogy melyik szöveget válassza. Mire én azt mondtam neki, hogy attól függ, hogy mit akarsz. Ha azt akarod, hogy rengetegen telefonáljanak, akkor hirdesd úgy, hogy „igényesen felújított, három szobás, polgári lakás családi okok miatt áron alul eladó”. Viszont, ha egy telefonálót akarsz, de az biztosan vegye is meg a lakást, akkor írd meg, hogy melyik utcában található, milyen beosztású és hogy a másodikon van, de nincs lift, és egy irányárat is adj meg! Kolléganőm a második megoldást választotta és egy hét alatt eladta a lakását. Közismert tény, hogy minden hirdetési szöveg megszűri az olvasóit. Amikor fogalmazol, akkor is a vevő fejével gondolkozz, de a Te akaratodat ne téveszd szem elől sosem.

4. Tűnj ki a többi közül!

Ha ingyen szeretnél hirdetni, akkor biztos, hogy olyan oldalra kerülsz, ahol sok lakás van fölsorolva. Akkor tudsz több figyelmet találni a hirdetésednek, ha valahogy kitűnsz a „tömegből”. Mit kell ehhez tenni? Jól kell fotót választani a hirdetéshez. Az egyik baráti család egy panelházban lakik, de a lakótelep szélén, így az egyik szobából csodálatos kilátás nyílik. Azt mondom ahhoz, hogy valaha el tudja majd a lakását adni, mást sem kell tennie, mint a hirdető oldalon a kilátásról készült képet kitenni. Persze, nem csak a fotóval, a szöveggel is ki lehet válni. Például egy stadionhoz közeli lakást lehet spotos hasonlatokkal leírni. Így azt gondolhatja egy sportrajongó potenciális vevő, „milyen szimpatikus ez az ember. Ha hozzám hasonló, akkor nem fog rászedni semmi rosszra, hiszen én sem tenném, ő meg hozzám hasonló."

Nincs recept

Egy hirdetés szövegéhez lénygében nincs recept. Ha az előbbieket betartod, nem jársz rosszul. Ahhoz azonban, hogy jól járj, még más is kell. Én ennyit tudtam segíteni. Ha van más tapasztalatod, írd meg egy hozzászólásban!

Szólj hozzá