Miért nincsenek házak a felhőkben?
Mióta az emberek nagy része online intézi a bankügyeit és az adóügyeit, joggal merül föl a kérdés, hogy a társasházi kommunikáció miért papaír alapú. Miért nem lehet online tájékozódni a közös költség tartozásról vagy túlfizetésről? Lehet, hogy eljött az idő, amikor ezen változtatni kellene.
A fiatalok igénye
Ezt támasztja alá az is, ahogy egy, nevét fölfedni nem kívánó fiatal albetétes panaszkodott nekem. „Egy hónapig szinte minden nap hívtuk a közös képviselőt, hogy mondja már meg, hogy tartozunk-e a közös költséggel, mire végre egyszer aztán a gépe előtt ült és megmondta. Az egészet nem értem. Van már Internet, miért nem nézhetem meg saját magam, hogy hogyan állok a közös költséggel?”
Adatbiztonság
Az ifjú lakástulajdonos problémáját komolyan véve, megpróbáltam kideríteni, hogy miért nem szeretik a társasház-kezelők a felhőszolgáltatásokat a közös költség nyilvántartására. Szeitz Ferenc, a Domus Consul Bt. ügyvezetője szerint: „Az a baj a felhős szolgáltatásokkal, hogy kényes, bizalmi adatokat a harmadik fél, a felhő szolgáltató részére át kell adni. Ezt adatvédelmi szempontból aggályosnak tartom. Én minden gazdálkodási, és személyes adatot a saját számítógépemben tárolók. Nem kockáztatnám meg, hogy kényelmi szempontok miatt idegen kézbe kerüljenek adatok.”.
Van-e megoldás?
Ez komoly érv, de vajon tart-e ott a technika, hogy van rá kielégítő ellenérv. Erről Szabó Dávid Jonatánt, a Wezzpage felhőalapú honlapkészítő alkalmazás tulajdonosát kérdeztük.
„Vannak ügyfeleink között társasházak. Ezeket a honlapokat az építtetők értékesítési célokra hozták létre. Egyik példa erre a Szivárvány Társasház. Az eredeti problémára visszatérve, amit a fiatal albetétes vetett föl egy fejlesztési javaslatom van. Szerintem akkor lenne jó online lekérdezni a közös költséget, ha hiány esetén azt helyben, ugyanazon a felületen rendezni is lehetne. Erre egy honlap önmagában nem feltétlen ad megoldást, inkább egy számítógépen és mobileszközökön is használható online alkalmazás. Mi is fejleszthetünk ilyet, de az a fejlesztéssel kapcsolatos stratégiánk az, hogy minden újba tömeges igény alapján fogunk bele.”
Az én kis piackutatásom
Minden új akkor indul jó időben, ha van rá jelentős igény. Ha olvastad a cikket, kérlek, írd meg, hogy te számodra mi lenne a legjobb? Titkosított online felület, ahová biztos nem lehet betörni vagy a hagyományos, levélládádba bedobott kéthavonkénti értesítő, esetleg e-mailes információhoz jutás? Írj egy kommentet erről, légy szíves!